המשמעויות האתיות של המטבעות הדיגיטליים

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
קריפטו

מטבעות דיגיטליים היו נושא לדיונים ולוויכוחים רבים בשנים האחרונות, אנשים רבים שוקלים וחושבים על ההשלכות האתיות של טכנולוגיה זו, בעוד שלמטבעות קריפטו יש פוטנציאל להציע יתרונות רבים, כמו נגישות פיננסית ואבטחה רבה יותר, הוא טמון בחובו גם במספר סיכונים ואתגרים/

אחד היתרונות העיקריים שניתן לראות, הוא אופיו המבוזר של המטבעות, מה שאומר שהוא לא נשלט על ידי אף גורם בודד כמו ממשלה או מוסד פיננסי כזה או אחר, ביזור זה נותן למשתמשים עצמם שליטה רבה יותר על נכסיהם, במדינות עם כלכלות לא יציבות או ממשלות מושחתות, הקריפטו הוא פוטנציאל לקבל נגישות מהירה לכסף שלא ניתן יהיה לחסום על ידי גורמים חיצוניים, השנה ראינו מספר מקרים שבהם מדינות לא נותנות לאזרחים למשוך כסף מהבנק, אף על פי שזה הכסף של האזרחים שהם עבדו עבורו, הממשלות לא יכלו לתת להם למשוך ממספר סיבות.

הכנו לכם היום עוד כמה היתרונות וחסרנות שתיהיו מודעים להכל:

הסבר על ביטקוין

היתרונות

אנונימיות: ניתן לבצע עסקאות במטבעות דיגיטליים בעילום שם, מה שיכול להועיל למשתמשים שרוצים מעט פרטיות, אנונימיות זו יכולה להקשות על הרשויות לעקוב ולהסדיר את השימוש במטבעות הדיגיטליים.

אבטחה: עסקות במטבעות קריפטו מאובטחות באמצעות טכניקות הצפנה מתקדמות, בעתיד כמובן שיהיו יותר מתקדמות, ויכולות לעזור במניעת הונאה ולהבטיח את אבטחת נכסי המשתמשים.

עמלות נמוכות: לעסקאות במטבעות הקריפטו יש לרוב עמלות נמוכות הרבה יותר מאשר מאשר בבנקים, מה שהופך אותה לאופציה מצויינת עבור כל העולם, גם למעבירי סכומים קטנים, וגם לסכומים ענקיים.

ביזור: כמו שאמרנו, הוא אינו נשלט על ידי אף גורם בודד כמו ממשלה או מוסד פיננסי, ביזור זה נותן למשתמשים שליטה גדולה יותר על נכסיהם ויכול לסייע במניעת נגישות של שאר האנשים או המוסדות.

Brainspa

חסרונות

תנודתיות: הערך של המטבעות יכול להיות תנודתי עד מאוד, כשהמחירים משתנים במהירות תוך זמן קצר אפילו, דבר אשר עלול להפוך אותה להשקעה מסוכנת עבור חלק מהשמשתמשים.

השפעה על הסביבה: צריכת האנרגיה הנדרשת להפעלת רשת מטבעות קריפטו יכולה להיות גדולה, דבר אשר מזיק לסביבה, בנוסף כריית מטבעות זה נושא ניפרד אשר גם מצריכה הרבה אנרגיה.

חוסר רגולציה: בגלל שהמטבעות אינם נשלטים על ידי רשויות ובנקים, הוא אינו כפוף לאותה רמת רגולציה כמו מוסדות פיננסיים מסורתיים, חוסר הרגולציה הזה יכול להפוך את עולם הקריפטו לסביבה מסוכנת עבור חלק מהמשתמשים.

לא מקבלים קריפטו: מטבעות קריפטו עדיין אינם מקובלים ברוב העולם כאמצעי תשלום, מה שעלול להקשות על המשתמשים להוציא או להשתמש בו עבור עסקות יומיומיות.

בסך הכל יש לקריפטו פוטנציאל להציע חופש פיננסי ואבטחה גדולה למשתמשים, אך הוא טומן בחובו גם סיכונים ואתגרים שיש לשקול היטב.

המאמר האחרון

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל

עוד דברים מעניינים?