מה זה ביטקוין

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
מה זה ביטקוין

ביטקוין הוא מטבע דיגיטלי-קריפטוגרפי אשר הומצא בשנת 2008 על-ידי אדם המוכר בשם סטושי נקומוטו (אך זהותו האמיתית אינה ידועה).

להבדיל מכסף רגיל, הביטקוין הוא מטבע שאינו תלוי בשום גוף מרכזי. ביטקוין הוא רשומה בקובץ ציבורי המכונה “בלוקצ’יין”, וניתן להשתמש ולנהל אותו בעזרת תוכנה המכונה “ארנק”. מערכת הביטקוין היא מערכת אשר דואגת שההעברות יתבצעו באופן אמין ונכון כך שסכום שנשלח בתשלום אכן נלקח מארנק המקור לארנק היעד.

הביטקוין אינו מיוצר או נשלט על ידי בנק או ממשלה של מדינה כלשהי. במקום זאת, הוא מבוסס על רשת תקשורת עמית לעמית ומנגנונים שונים בעולם הקריפטו. תהליך הנפקת מטבעות חדשים מכונה “כרייה” באנלוגיה לכריית זהב. בתהליך זה יש להקדיש כוח חישוב רב בו מונפקים מטבעות חדשים הניתנים לשימוש.

מומחים רבים טוענים כי הוא ביטקוין משמש לעיתים קרובות לפעילויות לא חוקיות רבות. עם זאת, מרבית המדינות בעולם לא אסרו על השימוש בו. ב2017, הביטקוין הפך לראשונה כאמצעי תשלום רשמי ביפן.

מה-זה-ביטקוין

כל העסקאות משודרות לציבור ומשותפות עם הרשת. עסקאות אלו נאספות על ידי כורים כדי ליצור בלוק נתונים, שמתווסף לבלוקצ’יין.

בדומה למטבעות פיזיים, מטבעות וירטואליים מאוחסנים בארנקים אלקטרוניים וזמינים באמצעות ארנק וירטואלי או מגוון כלים מקוונים וחומרה.

אפשר אפילו להגיד שאין דבר כזה ביטקוין או ארנק וירטואלי. זוהי רק “הסכמה” לגבי בעלות על מטבע מסוים. בכל עסקה, משתמשים הבעלים במפתח פרטי המשמש להוכחת בעלות של המטבעות והארנק. תאורטית, אנחנו יכולים פשוט לשנן את המפתח הזה, וכל השליטה של הארנק תיהיה במוחינו.

האם ניתן להמיר ביטקוין למזומן?

ניתן להעביר ביטקוין בין אנשים ועסקים במספר דרכים שונות. אתם יכולים לקחת חלק בבורסת מטבעות קריפטוגרפיים מקוונים, להיפגש באופן אישי או להשתמש בכל פלטפורמת תקשורת קיימת כדי להעביר את המטבעות. זה הפך להיות דרך חשובה לעשות עסקים אפילו עבור חברות קטנות. אך חשוב להבהיר שלביטקוין אין מנגנון מובנה להמרה למטבע אחר.

מה-זה-ביטקוין-למתחילים

מה המטרה של הביטקוין?

ביטקוין נוצר כדרך לשלוח כסף דרך האינטרנט מבלי להתמודד עם עלויות עסקה גבוהות וזמני עסקה איטיים, תוך יכולת להעביר כספים ברחבי העולם. ביטקוין גם נועד לפעול ללא כל סמכות מרכזית והכל לבד.

האם ביטקוין בטוח?

ביטקוין הוא אחד המטבעות הבטוחים ביותר. היו מקרים שבהם נגנבו כספים גדולים, אבל בדרך כלל מדובר בבורסות שאחסנו את הכסף הדיגיטלי של אנשים, לא הביטקוין עצמם, מה שאומר שהם בטוחים מאוד.

תוקף יכול תיאורטית לנסות להשיג שליטה על יותר ממחצית מצמתי הביטקוין, אבל זה הופך להיות קשה יותר ככל שמספר הצמתים גדל. ברגע שתהיה לו שליטה, הוא יכול ליצור קונצנזוס חדש ולהטמיע אותו בבלוקצ’יין, בטענה שכל הביטקוין שייך לו.

בעיה ריאלית בביטקוין היא שאין סמכות מרכזית. לדוגמה, אם אתם עושים שגיאת עסקה בארנק שלכם ושולחים ביטקוין לאדם הלא נכון, אתם מאבדים את כל מה שהעברתם. זה יכול להוות סיבה מרכזית לדאגה אם אתם הקורבנות לטעות מסוג זה ואין דרך לתבוע אותן בחזרה.

מה-זה-ביטקוין?

מהי כריית ביטקוין?

כריית ביטקוין היא תהליך לשמירה על רשת הביטקוין והשגת מטבעות חדשים.

כל העסקאות משודרות לציבור ברשת ומאומתות על ידי כורים. זה נעשה על ידי יצירת צרור עסקאות ופתרון חישוב קריפטוגרפי, שקשה לביצוע אך קל לאימות.

קיימת מגבלה ריאלית בתוכנת הביטקוין של 21 מיליון מטבעות. הגבול הזה לעולם לא יושג מכיוון שיש בערך 4 שנים בין כל עליית ערך. המספר הכולל של המטבעות במחזור יהיה למקסימום עד 2140.

ביטקוין תוכנן כך שניתן לכרות. כריית ביטקוין אחד נמשכה כשבוע עבור מחשב ממוצע בשנת 2008, אך כעת זה לוקח בערך 10-12 שעות על אותו מחשב. כריית ביטקוין הייתה פעם עניין פשוט יותר. כל מה שהייתם צריכים זה כרטיס מסך זול ויצאתם למרוץ. כיום, זה לא המקרה – זה דורש המון ציוד זולל כוח והשקעה ניכרת בכרטיסים גרפיים. לא רק זה, אלא שמחירי הביטקוין יכולים לפעמים להשתנות בפראות, מה שהופך את הכרייה פחות כדאית ממה שהייתה בעבר.

לכורים יש את הכוח לבחור אילו עסקאות נכנסות לכל בלוק. הם עושים זאת בתמורה לתשלום משתנה של מטבעות מהשולח. כאשר כל האסימונים נכרים, העמלות הללו ימשיכו כתמריץ לכרות השקעות. זה נחוץ ככריית מטבעות קריפטוגרפיים.

מה הבעיות בביטקוין?

יש הרבה ביקורת על ביטקוין, כאשר רבים מציינים בצדק שהוא דורש כמות אסטרונומית של אנרגיה. ההערכה היא שביטקוין השתמש ביותר מ-100 טרה-וואט שעות מדי שנה. לשם השוואה, בריטניה השתמשה ב-304 טרה-וואט שעות ב-2016.

המאמר האחרון

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל

עוד דברים מעניינים?