מה עושים עם ביטקוין?

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
מה עושים עם ביטקוין

בכל מקום אנו שומעים על ביטקוין, אך מה בעצם אנחנו יכולים לעשות עם ביטקוין? ובכן ישנם שני שימושים לביטקוין, האחד הוא אמצעי תשלום והשני הוא אפיק השקעה.

הביטקוין כאמצעי תשלום

בתחילת דרכו של הביטקוין אף אחד לא קיבל את הרעיון המוזר הזה בתור אמצעי תשלום. ולמעשה הוא לא היה שווה יותר מידי. עסקת הביטקוין הראשונה שבה הוחלפה סחורה כנגד ביטקוין הייתה בשנת 2010. העסקה התבצעה בין אנשי קהילת הביטקוין ובמסגרתה סופקו שני מגשי פיצה תמורת 10,000 ביטקוין. כיום כידוע עם 10,000 מטבעות ביטקוין תוכלו לרכוש רשת פיצריות…

בשל מאפייניו של הביטקוין הוא אומץ בהתחלה בתור אמצעי תשלום עבור מוצרים ושירותים לא חוקיים. למשל הוא שימש בתור אמצעי תשלום עבור עסקאות סמים, אך במשך השנים הפך לאמצעי תשלום לגיטימי וחוקי.

כיום ישנם עסקים רבים המקבלים תשלומים בביטקוין, גם בארץ וגם בחו“ל. חלקם מקבלים ביטקוין באופן ישיר, אחרים באמצעות שירותי תשלום של צד שלישי התומכים בביטקוין.

Bitcoin

בארץ ישנם עסקים ובעלי מקצועות רבים המקבלים תשלום בביטקוין, ביניהם עורכי דין, רואי חשבון, רופאים, מסעדות, חנויות ועוד.

רשימה הולכת וגדלה של עסקים המכבדים ביטקוין בישראל תוכלו למצוא באתר האינטרנט של איגוד הביטקוין הישראלי.

הביטקוין כהשקעה

אנשים רבים משתמשים בביטקוין בתור השקעה, באופן דומה לרכישת כל מטבע חוץ והפקת תשואות מעליית הערך. אך הביטקוין הוא אינו עוד סוג של מטבע רגיל. הוא אינו נתון לשליטה של מדינה או בנק מרכזי ופועלים עליו כוחות אחרים. בניגוד למטבעות הרגילים שינויי השערים שבו חדים ומהירים יותר, דבר שהוא גם הזדמנות אך גם מהווה סיכון למשקיעים. אך מצד שני בכל סוג של השקעה ישנו סיכון.

מכיוון שכוחות השוק הפועלים על הביטקוין הם שונים מאשר אלו הפועלים על מטבעות רגילים, הוא יכול לסייע למשקיעים לפזר את השקעותיהם ולהפחית סיכונים. כידוע במסגרת אסטרטגיות השיווק, משקיעים נוהגים לפזר את הסיכונים ולהשקיע באפיקים שונים בהם פועלים כוחות אחרים. כך במידה ושוק אחד יפגע, הם אינם שומרים את כל הביצים בסל אחד, ויוכלו להרוויח משוק אחר. השוני בין שוק הקריפטו לבין השקעות אחרות מאפשר לפזר את הסיכונים.

bitcoin

מאז השקתו של מטבע הביטקוין ועד היום הוא שמר על מגמת עליה עקבית. אמנם היו בו עליות וירידות קיצוניות, אך מגמת העליה נמשכה. מי שרכש ביטקוין במרץ 2020, עם תחילתה של מגפת הקורונה שילם 6483 דולר, אך עד סוף אותה השנה ערכו התקרב ל 30 אלף דולר. וכ עבור שנה (במרץ 2021), ערכו של הביטקוין כבר עמד על כ 59 אלף דולר! כלומר משקיע שהשקיע 6500 דולר במרץ 2020, סיים תשואה של עשרות אלפי דולרים כעבור שנה!

אך כמובן היו גם ירידות שערים ואנשים שהפסידו, בדיוק כמו בכל אפיק השקעה אחר. חשוב לדעת לקרוא את השוק ולקחת סיכונים מחושבים. לא כל אדם בנוי להשקעות.

המאמר האחרון

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל

עוד דברים מעניינים?