אתריום או ביטקוין

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל
אתריום או ביטקוין

אתריום, הוא המטבע הדיגיטלי השני הנפוץ ביותר אחרי ביטקוין. לכן, בתור מטבע הקריפטו השני בגודלו בעולם, אי אפשר לצפות שאנשים לא ישוו בניהם. לאתריום וביטקוין יש הרבה במשותף: שניהם מטבעות קריפטוגרפיים הנקנים ונמכרים בבורסות מקוונות, ומאוחסנים בסוגים שונים של ארנקים.

שניהם תומכים בשימוש בטכנולוגיית בלוקצ’יין (blockchain). עם זאת, ישנם הבדלים משמעותיים רבים בין ביטקוין לאתריום, שני מטבעות הקריפטו הפופולריים ביותר בעולם. במאמר הזה, נשווה בין אתריום וביטקוין ונדאג שתבינו הכל.

יסודות ביטקוין

מאז הקמתו ב-2008, הביטקוין שמר על מעמדו כמטבע הקריפטו הנסחר והחזק ביותר בעולם. ביטקוין הוא המטבע הקריפטו הראשון בעולם, והוא משמש כסטנדרט לביצועים של מטבעות קריפטוגרפיים.

ביטקוין, כמטבע הקריפטו הראשון בעולם, לא היה הרעיון הראשון מסוגו. אך זה כן היה המטבע היחיד שהיה באמת אפקטיבי מימיו הראשונים.

עם הזמן, ממשלות וגופים ממשלתיים שונים החלו לאמץ את הרעיון של מטבעות וירטואלים. למרות היעדר מעמדו הפורמלי כאמצעי חליפין או מאגר ערך, מטבעות קריפטו ביססו את עצמם כחלק בתוך המערכת הפיננסית והמטבעות ממשיכים להתקיים בעולמנו למרות כל הספקות.

יסודות אתריום

טכנולוגיית בלוקצ’יין מנוצלת ליצירת אפליקציות ועוד דברים מעבר לפשוט מטבעות דיגיטליים. אתריום, שהושקה ביולי 2015 היא פלטפורמת התוכנה הפתוחה, המוכרת והמבוססת ביותר בעולם.

השימוש העיקרי באתריום הוא מסחר במטבעות דיגיטליים בבורסות, בדומה למטבעות קריפטו אחרים כמו ביטקוין. הוא משמש גם ברשת אתריום להפעלת אפליקציות. “אנשים בכל העולם מנצלים את אתריום לתשלומים, ואפילו כבטחונות”.

הבדלים מרכזיים

גם ביטקוין וגם אתריום מבוססים על אותו רעיון, אך הם שונים בכמה אופנים. עסקאות ברשת אתריום, למשל, עשויות לכלול קוד בר הפעלה, בעוד נתונים המקושרים לעסקאות ברשת ביטקוין משמשים בדרך כלל רק לשמירת הערות.

מערכת הוכחת עבודה נמצאת כיום בשימוש על ידי ביטקוין ו-אתריום, המאפשרת לבלוקצ’יין של הצמתים של כל רשת להסכים על מצב של כל המידע שנרשם על הבלוקצ’יין שלהם ולמנוע סוגים מסוימים של התקפות כלכליות.

כוח החישוב הנדרש על ידי הוכחת עבודה קיבל ביקורות גדולות מצד הרבה אנשים. הוכחת הימור מחליפה כוח חישובי בהימור, מה שהופך אותו פחות עתיר אנרגיה, ומחליפה את הכורים במאמתים, אשר מחזיקים את אחזקותיהם במטבעות הקריפטו כדי להפעיל את היכולת ליצור בלוקים חדשים.

בעוד שרשתות הביטקוין והאתריום חולקות כמה מטרות דומות, הן שונות באופן משמעותי ביחס למטרות הסופיות שלהן. בעוד שהביטקוין נוצר כחלופה למטבעות לאומיים ושואף להיות אמצעי החלפה ומאגר ערך, אתריום פותחה כפלטפורמה לחוזים ואפליקציות פרוגרמטיים, בלתי ניתנים לשינוי תוך שימוש במטבע.

מקרה שימוש נוסף לבלוקצ’יין שמתפקד עם רשת הביטקוין הוא אתריום. למרות שאתריום לא באמת צריך להתחרות בביטקוין, הפופולריות שלו דחפה אותו לתחרות עם כל שאר מטבעות הקריפטו. אתריום היה בדרך כלל קרוב מאחורי הביטקוין מבחינת דירוג מטבעות הקריפטו המובילים לפי שווי שוק עד היום.

מה ההבדל העיקרי בין ביטקוין לאתריום?

ביטקוין נועד בעיקר להיות אמצעי חליפין ומאגר ערך, ולכן הוא משמש גם כמטבע וגם להשקעה. אתריום הוא בלוקצ’יין שניתן לתכנות עם יישומים בתחומים רבים, כולל פיננסים מבוזרים, חוזים חכמים ו-אנ אף טי (Nft).

מה גודל ושווי מטבעות ביטקוין ואתריום ביחס לכל שוק הקריפטו?

נכון ל-29 בנובמבר 2021, לביטקוין היה שווי שוק של 1.08 טריליון דולר, המהווה כ-48% משווי השוק הכולל של מטבעות קריפטוגרפיים של כ-2.25 טריליון דולר. שווי השוק של אתריום היה 528 מיליארד דולר, והיא החזיקה בנתח של 23.4% מהשוק.

המאמר האחרון

שתפו את המאמר!

פייסבוק
וואטסאפ
דוא"ל

עוד דברים מעניינים?